úterý 10. června 2014

Ford Focus Electric

První elektrický automobil vyrobila automobilka Ford přesně před 100 lety. Elektrizovaná verze Fordu Model T se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů. Otcové myšlenky by proto s velkým nadšením sledovali současný vývoj i trend. Ford se stal první americkou automobilkou, která začala v Evropě s výrobou elektromobilu.

Ford Focus Electric


Evropanům záleží na životním prostředí

Fordem sponzorovaný průzkum ukázal, že většině Evropanů záleží na životním prostředí. Mnoho z nich pokládá klimatické změny za největší problém, kterému dnešní svět čelí. Bohužel většina lidí se nechce nebo nemůže vzdát vlastního automobilu. Elektromobil je tak jednoznačným a logickým řešením. Vlastníte vůz a přitom se chováte velmi šetrně ke svému okolí.

Moderní elektromotor

Současný a moderní Ford Focus Electric je auto, které dokáže splnit všechny základní požadavky. Velmi zdařilý design zaujme na první pohled. Úložný prostor i prostor pro ridiče a spolucestující není ničím omezen. A s moderním elektromotorem o výkonu 105 kW vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h, tedy naprosto dostačující rychlost. Na jedno nabití ujede až 162 km. Zabudovaná 6,6kW nabíječka nabije sadu kapalinou chlazených lithium-ion akumulátorů o kapacitě 23 kWh za tři až čtyři hodiny, pokud je zapojena do sítě pod proudem 32 A. Elektrifikované modely se tak v nabídce Fordu zařadí po bok mimořádně úsporných vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory.

Inovativní zařízení

Navíc Ford Focus Electric přijde s řadou nových, specifických zařízení. Asi nejvíce sledované je komunikační rozhraní MyFord Touch vyvinuté speciálně pro elektromobily. Řízení palubní soustavy softwarem Microsoft nebo soustava MyFord Mobile určená pro dálkové ovládání dobíjení a určitých palubních skupin vozu.

Problémy? Ne!

A co se týká možných poruch nebo technických problémů? Elektromotory jsou ze své podstaty mnohem jednodušší než např. benzínové agregáty. Ty mohou obsahovat i stovky pohyblivých částí.  Zatímco u elektromotoru to není více než deset. Jedinými slabými stránkami elektrických vozů tak zůstává vyšší pořizovací cena a nedostatek “čerpacích” stanic. I tady je však jednoznačný trend čerpací stanice do budoucna efektivně a rychle rozšířit. Zůstává tak jednoznačný klad elektrických vozů. Nulové emise a zhruba třetinové náklady na provoz.